Recent vervulde opdrachten
tot september 2011:
- Advies over de opdracht, medezeggenschap en sociaal plan voor de beoogde vorming van een Regionale Uitvoeringsdienst in het Noordzeekanaalgebied.
- Advies in opdracht van Excellent Solutions en de gemeente Amsterdam om een businesscase op te zetten voor het vormen van een kernregistratie waarin alle informatie over het beheer van de openbare ruimte in Amsterdam 1:1 gekoppeld wordt aan de stadskaart.
Opdrachten en ervaring organisatieadvies
Hieronder voorbeelden van door mij vervulde adviesopdrachten en onderdelen van interim-opdrachten op gebied van organisatieadvies:
- Adviezen ten behoeve van directies en bestuurders in een samenwerkingstraject, m.n. o.g.v. van aanpak van het proces, planning, organisatieontwikkeling, personele aspecten, vormgeven medezeggenschap.
- Opstellen plannen van aanpak in fusie- en samenwerkingstrajecten.
- Ostellen organisatieplan met de uiteenzetting van de hoofdstructuur, visie, missie e.d. van een fusieorganisatie van 1100 fte.
- Implementeren reorganisatieplan van een organisatie met 600 fte.
- Adviseren algemeen directeur en directieteam op gebied van organisatie- en management-ontwikkelingstraject.
- Diverse adviezen m.b.t. de inrichting van middelen-functies, in het bijzonder P&O-afdelingen.
- Diverse adviezen m.b.t. de aansluiting van P&O op shared-service organisaties.
Opdrachten en ervaring HRM
Hieronder voorbeelden van door mij vervulde adviesopdrachten en onderdelen van interim-opdrachten op gebied van HRM:
- Adviseur van directies en management op gebied van:
- Medezeggenschap en het overleg met OR-en.
- Functioneren, beoordelen en beloning: beleidsmatig en in casuïstiek.
- Integriteitschendingen: beleid, onderzoek, training, casuïstiek.
- Ongewenst gedrag: beleid en casuïstiek.
- Analyse van uitvoering en resultaten bestaand P&O-beleid.
- Uitwerken visie en plan van aanpak strategisch HRM beleid.
- Uitvoeren haalbaarheidsstudie Shared Service Center Personeels- en Salarisadministratie.
- Formuleren ziekteverzuimbeleid en aanbesteding arbodienstverlening.
- Vernieuwing en implementatie diverse personele regelingen.
- Adviseren MT’s over omzetting totale organisatie van organieke naar generieke functies (nieuw functiegebouw) en invoering competentiemanagement.
- Adviseren management in opstellen plan van aanpak voor de implementatie van een generiek functieboek.
- Uitvoering Quick-scan bij een afdeling P&O en formuleren van aanbevelingen en verbetervoorstellen.
- Organisatie- en begeleiding workshops voor P&O medewerkers.
2011-05 CV Jeroen van Duijnhoven.pdf
Opdrachten en ervaring interim-management
Hieronder voorbeelden van door mij vervulde interim-opdrachten: